Blommor och rabatter

Hejsan hoppsan!

Tråkigt väder måste jag säga, var tog solen vägen!
Ja, i alla fall.. Gårdagen blev ganska efektiv, jag och Janne lämnade Angelina på dagis vid kl 9 och sen fick vi för oss att göra lite fint i rabatterna. Ja, vi åkte till kelenius, eller Ernas handelsträdgård som det heter nu. Vi köpte flera säckar jord och massa blommor, perenner som jag tycker är jättebra för det är blommor som kommer år efter år och jag är ingen trädgårdsmänniska så för mig är det utmärkt att slippa sätta nya blommor hela tiden.
I alla fall så kom vi hem och gubben började sätta spaden i den ena rabatten som är ganska lång och med en gammal jord som har varit sen 1800-talet ser det ut som, han började ta bort massa tovor och ogräs sen hällde vi på jord med gödsel, fy va det stinker i haga nu! ha ha ha! men fint blev det, sen satte jag i blommorna som vi köpte och jag hoppas de tar sig så vi får det lite fint på gården. Vi var så duktiga. Sen började vi med en annan rabatt, jodå, lika bra att fortsätta när man är på det humöret... Vi ick bort alla grästovor som var där och idag öste vi på ny jord, ska sätta blommor där också men vet inte vad! Inte nog med det, nu har vi även hällt på jord i en annan rabatt som verkligen behövde det, så nu är det så fint!! Hoppas bara att det börjar växa snart....
Nu väntar jag på Therese som ska komma och dricka kaffe!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0