Hälsogrupp

Hej hej.

Nu var det så lngesen jag var här och skrev, men nu får jag ta tag i detta igen.
Tänkte skriva lite om hur allt ser ut i mitt liv just nu, jag har försökt ändra lite på min livsstil.
Allt började när jag var iväg till doktorn på min årliga diabeteskontroll, tog prover och fickk reda på att det inte såg så bra ut... Jag berättade för min doktor att jag behöver hjälp med detta, jag pratade med henne om en gastric by pass operation eftersom jag behöver gå ner i vikt, men det var några  nya regler nu så man måste börja med att gå med i något som heter friskvården.
Här träffas man några stycken i en grupp och går stavgång en gång i veckan och så har man teori en gång i veckan. När vi har teori går man igenom olika saker som mat, det kan komma en dietist och prata om mat och om hur man ska äta.
Detta är det första steget för att överhuvudtaget få en operation, men jag tyckte det var perfekt för mig för vi är 7 st i min grupp och alla är där för samma sak... Man behöver inte känna sig dum eller så. Alla är lika.
Jag gick med på att börja där och jag gjorde upp med min doktor att jag skulle gå promenader, minst 4 timmar i veckan och det har jag gjort!  Jag åkte till charlottenberg och hämtade syrrans hurnd Keenai så jaghar nån att gå medför hur som helst så är det inte alltig roligt att gå ensam...
När jag började i friskvården gjorde jag en hälsoprofil, där man mäter hur mycket skelettet väger och man räknar ut hur mycket man ska väga, man kollar vilken kondition man har, puls, och blodtryck. Sen mäter man runt midjan och ser hur mycket man har där. Meningen med det här är ju att nr man är klar med kursen så kan man ju se om det har skett en förändring, det är ju lite kul. Har ju inte gått ner så mycket men jag har kommit ut på promenad och ligger  bättre i mitt blodsocker och det är nummer ett för mig nu. Att komma in i att promenaderna ska bli en vana och det har det blivit :) hoppas bara att det går vägen med detta nu...jag ska kämpa!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: dolly

ja nu har du uppdaterat lite ja.. kul!



hejja hejja på med hälsogruppen... =D

gtt att du har kommit i gång.. detta vet du att du klarar..



Kram

2009-11-01 @ 10:41:24
URL: http://lindisfre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0