Påskbrev

Nu börjar jag bli trött i armen, har suttit och målat påskbrev med min kära dotter som tröttnade väldigt snabbt. Det var ju bara att sätta sig och börja måla, kom upp till 2 st sen orkade jag inget mer...ha ha ha!  Får ta och måla mer imorgon för hon vill nog inte göra så många, men det går väl lika bra om jag gör dom... Det är ju snart påsk så det är väl på tiden att börja!
Var ute en sväng på gården förut och skulle kratta lite men jag upptäckte ganska snart att det var ju helt omöjligt, min kratta är nämligen trasig men jag hann kratta bort löven från rabatten och såg att det börjar komma påskliljor, tulpaner och pärlhyasint! uh vad härligt när man ser att det börjar växa i rabatterna... Skulle vilja köpa lite penséer och göra iordning i krukor men just nu räcker inte ekonomin till så jag får vänta lite. Tänkte gubben skulle erbjuda sig att köpa dem till jag fyller år, den 15 april, då vill vi ju ha det fint när det kommer folk. hi hi hi. men vi får se, det blir nog bra..
Var iväg och köpte ny vinddress till Angelina förut, tycker det börjar bli varmt att gå i overall nu så vi köpte en jacka och byxor, men jackan kostade 249:- helt sjukt tycker jag för en tunn jacka men inte nog med det för när vi var på kappahl och skulle köpa detta så fanns det ju inga byxor till jackan, helt slut. Vi fick gå in på lindex och köpa ett par byxor som passade till jacka. Det fixade sig ändå. Detta får hon ha till dagis imorgon när hon ska iväg...
Jag återkommer...

tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0