Smått och gott

Nu var det längesen jag var här igen, men nu är jag tebax!

Har äntligen börjat jobba på sommarvikariatet och det känns bra! Är på tapeten och jag trivs jättebra, både med personal och brukare  Har nu fast schema fram till augusti..Gött! Tycker det känns bra när man vet vad man ska göra ett tag framöver, sommaren blir ens räddning om man ska prata om det ekonomiska. Har ju jobbat en del ändå under året, såpass att man har fått ihop en ny stämplingsperiod :)
I detta jobbande så har jag grejat lite hemma. Åkte till rusta och köpte inomhusfärg för nu skulle det målas om,  jag så trött på min tapet i vardagsrummet som var terakotta röd,, jag mådde illa när jag satt där i min goa soffa och såg på tv:n. Ingenting passade heller när mn t.ex. bytt gardiner eller satte upp nåt pynt. Men nu! Nu har jag  nougatfärgade väggar och jag trivs som fisken i vattnet, uh vad fint det blev :) Nu ska jag bara åka till IKEA och köpa mig en ny matta som passar till det nya rummet..Det är så kul att få det fint omkring sig. Man mår så mycket bättre tycker ja...

Nåt mer som kommer att göra att jag mår bättre är att gå på vikt väktarna, Maria lurade med mig dit idag, nej då jag gick med frivilligt! :) Ska bli så gött att komma igen på riktigt! Hoppas bra det går bättre denna gången än det gjorde sist jag var med... men är nog mer motiverad nu än vad ja var då, nu har man ju sjukdomar som man måste bli av med...jag ska KÄMPA! Är väldigt trött på at gå så här,det är ju inte jaaaag! Ja, vi får se hur det går, ja ska skriva om min resa som börjar idag, mitt NYA liv!

Det blir många förändringar på Backafall i sommar, mina inneboende ska flytta ut och det kommer att bli väldigt tomt....lugnt...gött ;) nej då, det har varit kul men alla känner väl att vi går på varann hela tiden och känner oss i vägen...Ska bli så kul när de flyttar och få ha dem så nära igen! Inte i Charlottenberg utan HEMMA i ARVIKA! De ska flytta till fågelsången och det blir perfekt, nära för Jacqueline till skolan och nära till mig också förstås! :) Får inte glömma bort lilla moster på Backafall! :)  Kommer vara där ändå och dricka vin och äta räksmörgåser på balkongen, och kanske låna badkaret och ta mej en spakväll :)

Ja, imorgon ska jag till frissann kl 1 och ska göra slingor och klippa mig, ska bli så gött...en ny människa! Sen är det dags att jobba en kvällstur.. Ja, nu går jag och återkommer snart igen...

Kommentarer
Postat av: dolly

Jo tjenar!

Säkert att du kommer till mig å dricker VIN å BADAR!!!! hahahaha....

Båda på en gång? ;)

Jo då vi ska mysa på balkongen.. mysigt det ska bli...:))))

2010-06-23 @ 21:50:12
URL: http://lindisfre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0