Trädgårdsarbete

Ja då har man varit lite duktig igen...Igår och idag har vi varit ute ochgrejat i trädgården. Janne gick medgräsklipparen och jag tog ett tag med trimmern. Linda gick med krattan så hon fick blåsor (som vanligt) så det var full fart. Barnen lekte med barnen i grannhuset, detär så roligt att de har barn att leka med.

Idag var det ett underbart väder. Jag och Angelina började dagen med att spel fotboll i solen,sen åt vi frukost på trappen och solen värmde så skönt! :) Äntligen sommar?
Ja, jag blev ju på humör att fortsätta greja i trädgården och så blev det...Rensade lite i rabatterna för det behövdes, sen satte jag ner lökar, påskliljor och pärlhyasint, fick fram några liljekonvalj också under all skit så nu blir det fint :)
Eftersom jag var på detta humör åkte jag, Linda och Angelina till granngården och köpte blommor, petunior, rossaoch vita, det räckte till två krukor...det blv fint, mn vil ha meeeer!! Slängde ut ( halva påsen) lite solrosfrö ocks lite överallt så vi får se vad som händer och om det tar sig.

Barnen har lekt ute heeeela dagen och det syntes, ialla fall på Angelina! Herregud, svart i hela ansiket!

Janne har legat hela dagen, allergichock! Kan nte va roligt det heller, tur att man inte lider av sånt..Har knappt sett han på hel dagen men menjag klarar mig ;)

Skulle ha varit iväg och dansat i uppvisningsgruppen på linedanccen idag men jag har hoppt av, hinner inte med allt...tänkte jag skulle va me på sommardanserna som börjar 26 maj.. Roligt att dansa även under sommaren!

Nej,, nu får det bli mys i ett nystädat hus...gött!!

Jag återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0