Pyssel med stenar...

Idag har jag åkt land och riket runt för att få tag på just rätt stenar till vårt pyssel som vi har gjort idag.
Åkte till Colorama och köpte hobbyfärg och lack. Köpte färgerna svart, vinrög, blå, rosa, gul och grön. Här skulle det målas! Och det blev målning. Barnen ladddade penslarna med färg och det var tydligen väldigt roligt, det var färg överallt men det gjorde ju inget. Angelina gjorde en grön och rosa, Jacqueline en blå och en lila, Linda en gul och grön och jag gjorde en nyckelpiga... Haha ha, vet inte om den blev så bra men det var kul och prova, det blir nog inte sista gången jag gör detta!,

Var på kalenius och köpte mig en Rhodedendron som ska få röda blommor, lite ovanligt så jag tyckte det skulle vara kul att ha en. Den satte vi i en rabatt som inte har något speciellt sigutan bara gräs som växer hej vlt. Pappa var här och skulle hjälpa mig att gräva upp dessa stora grästofsar som fanns i rabatten men jag hade ju ingen spade så det var ju bara att åka till granngården och köpa en ny. Jag och Linda tog forden och tuffade iväg och gick in på granngården och jag fick tag ii en spade för 269:-, tyckte det var dyrt men de andra kostade över 400:-! Men herregud,är de gjorda av guld?! Jaja, jag käpte en i alla fall och kom hem och pappa började gräva. Vi satte ner busken mitt i rabatten och runt om la vi de fina stenarna som vi och barnen hade målat, lägger in lite bilder på hur det blev...







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0