Ny vecka

Ja, då var det en ny vecka och fast att det bara är tisdag har jag ändå fått en delgjorttycker jag.
Igår måndag lämnade jag Angelna på dagis, sen var det dgas för morgonpromenaden som jag gick med Linda, Maria och Molly, det var skönt. Sen var jag inne på arbetsförmedlingen och skrev in mig på jobb och utvecklingsgarantin eftersom jag har slut på mina stämplingsdagar. Och för att överleva och få pengar till räkningar så måste jag ju gå med i detta, då får jag väl som aktivitetsstöd. Tror man ska ha praktik eller gå nån kurs bara för att ha något att göra, om det är så skulle jag kunna tänkamig att gå på en starta eget kurs. Har alltid velat gå en sån kurs så då kan jag ju ta tillfället i akt. Blir ju ite så länge jag behöver gå på detta för jag har ju jobb under sommaren så det är ju gott!
Efter att jag hade varit där var det dags att gå till bemaningencentralen och lämna in lönerapposten, det var inte mycket att lämna in men jag gjorde det i alla fall, blir väl en litenn peng i alla fall...:)
Jag och Linda var en sväng på hälsokompaniet och kollade hur det var där, Linda ska tillbaka idag och få en rundtur och få se vad man kan göra där för nåt kul.
Kl 12 hämtade jag Angelina på dagis, sen halv två hämtade jag och Angelina Jacqueline på skolan, Angelina sov i vagnen och Jacqueline slet med vagnen uppför backarna, men det gick bra och vi kom hem till slut.
Väl hemma var barnen ute och lekte en stund och jag fick en snabbvisit av min gudmor Isa som var på promenad, vi pratade en stund och sen gick hon vidare...
Åkte til affären och köpte mig en grillad kyckling till mig och barnen, Janne hade besök och hade inte tid att äta och tur var vl det för Jacqueline var s hungrig och åt upp nästan hela kycklingen! :)

Idag tisdag lmnade vi Jacqueline på skolan och skulle lämna Angelina på dagis, men hon blev hystersk och grät och skulle absolut inte gå på dagis idag för där var det tråkigt :( jaja, hon fick vara hemma med mg då.
Halv tio var det dags för utvecklingssamtal  ochs det gick bra, det går bra för Angelina så det känns bra.
Ikväll är det dags för linedance igen, halv 6 till halv 7, det är uppvisningsgruppen som ska träna, idag och imorgon, sen är det vanlig linedance på torsdag..oj ojoj! Vad hurtigt det blir denna vecka! gött de! :)
Det ska bli spännande och se hur det går idag på dansen, kanski inte går bra alls men vi får väl kämpa på och försöka....

Jag återkommer.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0